keskiviikko 24. lokakuuta 2007

The Sims ja elämän suuret totuudet

Joo, eipä ole minustakaan kuulunut mitään vähään aikaan. Pelasin Simsiä. Hävettää tunnustaa, mutta minulla kesti noin kymmenen pelituntia tajuta mikä on ainoa mahdollinen voittajastrategia siinä pelissä - ja elämässä.

Aluksi olin suorastaan harmistunut kun olisi pitänyt ehtiä hankkimaan töitä, poikaystävä, perhe, koulutusta ja kavereita sekä myös nukkua, syödä ja ulostaa. Eikä siinä vielä mitään, mutta Sims-hahmoista on tehty kokoomusnuoriakin pahempia takinkääntäjiä jotka "lakkaavat olemasta ystäviäsi" jos et soittele heille joka vitun välissä. Eli toisin sanoen muistuttaa minun elämääni sillä poikkeuksella että töiden, poikaystävän, perheen, koulutuksen ja kavereiden hankkimisen sijaan minä vain pelaan jotain vitun tietokonepeliä.

Anyways, tulin siihen tulokseen että ainoa strategia voittoon on vietellä joku onneton itseäni vanhempi mies (tai nainen, minun hyväksikäyttöni ei ole millään muotoa syrjivää toimintaa) ja hankkia sen kanssa pari (adoptio)lasta joita puoliso sitten hoitaa. Puolisolle kuuluu myös kokkaaminen, siivoaminen, ystävien hankkiminen ja muu helvetin turha ja epämiellyttävä toiminta. Samaan aikaan minä käyn hyvinpalkatussa työssä ja vapaa-ajalla luen kirjoja sekä tapailen nuorempia miehiä pitääkseni rakkauselämäni kondiksessa. And Lord behold, täydellisesti meni: onnellisuuspojoja napsui niin että simuloidut pihakoivut soi.

Mitä siis opimme tästä? No tietenkin sen että elämässä menestyy hyväksikäyttämällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun hyväksikäytettävikseni, manipuloimalla heitä Rakkauden, Sympatian ja Pyhän Empatian nimeen.

Aamen (kiittimoi).

2 kommenttia:

Sarppi kirjoitti...

Hohoo, mainiota. Tosta Sims-adoptiosta on varmaan ollu puhetta ennenkin, mutta menikö se tosiaan niin, että similapset ei synny niin brutaaleilla tavoilla kuin naisten vatsoista vaan adoptoidaan kaikki jostain?

Jos se meni näin kuin muistelen, kyseinen ohjelma hämmentää minua..

Ninni kirjoitti...

Eikun itse asiassa siinä uudessa pelissä (Sims 2) ne voi joko hankkia lapsen biologisesti tai adoptoida. Minä valitsin (tietenkin) adoptoinnin koska se raskausaika on tosi rasittavaa ja niitä on vaikea pitää onnellisena :D